W zapytaniach które otrzymujemy od klientów często pytają Państwo o to w jaki sposób założyć sklep internetowy?, jak się do tego zabrać i co będzie potrzebne. W tym artykule postaram się to krótko wyjaśnić. Załóżmy, że mamy już pomysł na sklep internetowy, dajmy na to prowadzimy firmę z gadżetami reklamowymi i chcemy sprzedawać przez internet wszelakiego rodzaju kubki reklamowe, smycze, długopisy a nawet stojaki reklamowe. Do prowadzenia sklepu internetowego będą nam potrzebne.

  1. Działalność gospodarcza. Tak jak pisałem powyżej, myślę, że sprawa jest prosta i nie wymaga dodatkowych wyjaśnień. Musimy po prostu prowadzić działalność gospodarczą aby móc sprzedawać określone produkty w internecie.
  1. Serwer i domena Serwer www (wirtualny) czyli miejsce w internecie w którym będziemy składować pliki naszego sklepu oraz oprogramowanie. Jest to bardzo ważna sprawa w przypadku sklepu internetowego gdyż na pewno chcemy aby nasz sklep odwiedzało jak najwięcej osób a co za tym idzie nasz serwer musi być stabilny i bezpieczny. W związku z tym odradzam wszelkie tanie rozwiązania, na dłuższą metę nie zdadzą one egzaminu. Warto zainwestować w dobry serwer, na początek nawet te 200 – 300zł netto za rok. Domana to nic innego jak nazwa naszej firmy, jeśli tylko oczywiście dana domena jest wolna i możemy ją zarejestrować. Dajmy na to nasza firma nazywa się XYZ a więc będziemy chcieli zarejestrować domenę XYZ.pl jeżeli dana nazwa będzie już zajęta przez kogoś innego zawsze możemy wymyślić inną nazwę na nasz sklep np. gadzetyXYZ.pl
  2. Oprogramowanie sklepu (dostosowanie grafiki) Oprogramowanie sklepu internetowego to druga bardzo ważna kwestia. Istnieje na rynku wiele firm oferujących przeróżne oprogramowania i możliwości dostosowania go do naszych potrzeb. Wybierając oprogramowanie powinniśmy zwrócić uwagę na to czy nasz wcześniej zakupiony serwer będzie spełniał wymagania techniczne sklepu. Ważna też jest oczywiście funkcjonalność sklepu oraz możliwość dostosowania go nawet pod kątem graficznym do naszych wymagań. Po zamówieniu sklepu instalujemy go na naszym serwerze i zaczynamy sprzedaż.
  3. Reklama – działania marketingowe. Jest to wydaje mi się jedna z ważniejszych kwestii, bo co nam po tym jeśli mamy piękny i funkcjonalny sklep na bardzo szybkim serwerze skoro w internecie nie mogą nas odnaleźć potencjalni klienci. Tutaj z pomocą przychodzą nam dwie mocne formy reklamy w internecie: - linki sponsorowane – czyli np. reklama w Google Adwords - pozycjonowanie – czyli w dużym skrócie działania mające na celu zwiększenie pozycji naszej strony / sklepu na słowa kluczowe w wyszukiwarkach na które szukają danych produktów użytkownicy internetu, czyli w naszym przypadku słowa kluczowe mogłyby być następujące: „gadżety reklamowe”, „smycze reklamowe”, „długopisy reklamowe” itp. Dzięki reklamie w internecie szybko zdobędziemy klientów a co za tym idzie przełoży się to na nasz zarobek. Więc warto inwestować!